Uusimmat viitteet

  • Helsingfors internationella turismmarknadsföring under de senaste fem åren 

    Makkonen, Mikael (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2017)
    Lärdomsprovet är en undersökning om Helsingfors internationella turistmarknadsföring under de fem senaste åren. Undersökningens syfte är att förstå hur Helsingfors marknadsföring har ändrats under de senaste fem åren och ...
  • Kundundersökning för Team Kitchen Ab 

    Pöysti, Julia (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2016)
    Lärdomsprovet är gjort på uppdrag av Team Kitchen Ab där skribenten varit deltidsanställd i två år. Företaget är grundat år 2006 och har sedan sin start inte gjort någon större mark-nadsföringskampanj. På grund av detta ...
  • Partnerskap mellan fria teatergrupper och en institutionsteater - Case Nicken NU projektet 

    Zino, Naomi (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2015)
    Detta lärdomsprov är ett uppdrag av Svenska Teatern i Helsingfors. Som kontaktperson fungerade Johan Storgård. Syftet med undersökningen är att kartlägga fördelarna och nackdelarna av ett samarbete mellan en fri grupp och ...
  • Grundandet av ett restaurangföretag : case Eloisa Wine & Deli 

    Pirtelä, Heidi (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2015)
    Uppdragsgivaren för detta lärdomsprov är restaurang Eloisa Wine & Deli. Restaurangen är en vinbar, som fungerar som lunchrestaurang och café dagtid. Restaurangen öppnades i september 2014 på Fredsgatan 20 i Borgå centrum. ...
  • Marknadsföring via evenemang - Case PSS innebandyturné 

    Sandberg, Dina (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2015)
    I detta arbete planerades och ordnades en innebandyturné i lågstadieskolorna i Borgå. Meningen var att med olika evenemang och aktiviteter marknadsföra Porvoon Salibandyseuras damlag och höja deras synlighet samt öka ...
  • Engagerande av lokalbefolkningen inom turismen i Borgå 

    Miettinen, Olivia; Lehtinen, Ronja (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2015)
    Detta lärdomsprov gjordes som ett uppdrag för Borgå stads turism- och marknadsföringsen-het. Syftet med undersökningen var att undersöka hur lokalbefolkningen i Borgå upplever sin roll i utvecklingen av stadens turism, på ...
  • LeWiCo: Spa marknadsföring via social media 

    Monni, Carl; Tran, Van (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2015)
    Sociala medians betydelse för spa företagens växer allt mer från marknadsföringens per-spektiv. Därför är det viktigt att spaföretag satsar på marknadsföring via social media. Uppdragsgivare för lärdomsprovet var Learning ...
  • Överlevnadsguide - Valencia som studiestad 

    Lindquist, Maria (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2014)
    Detta lärdomsprov har som syfte att ge en komprimerad samling av information för studeranden vid HAAGA-HELIA som åker på utbyte till Valencia. Lärdomsprovet behandlar bl.a. utbytesstudier och Erasmus verksamheten samt ...
  • Förväntningarna på västnyländska turismnätverket Lumo 

    Lindqvist, Michaela (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2014)
    Som uppdragsgivare för detta slutarbete fungerade Lumo och därmed Västnylands tur-ismkoordinator Jukka Punamäki. Lumo är ett relativt nystartat turismnätverk i Västra Nyland, som innefattar 25 stycken privata företagsmedlemmar ...
  • Utveckling av tjänster på Fölisöns friluftsmuseum 

    Inkinen, Annika (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2014)
    Fölisöns friluftsmuseum är ett av Helsingfors mest besökta museer, men om man jämför antalet besökare med andra friluftsmuseer i Norden kommer det fram att Fölisön inte når lika många kunder som de andra museerna. Syftet ...
  • Kundernas åsikter om hotell i Helsingfors- : En undersökning om Tripadvisor 

    Roslander, Fredrik; Waller, Emma (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2014)
    Detta är en undersökning av 10 stycken hotell i Helsingfors. Undersökningen baseras på kommentarer på Tripadvisor. Alla kommentarer har tagits i beaktande från det senaste halvåret och på detta sätt fått en bättre bild av ...
  • Co-existin matkapakettien analysointi 

    Taipale, Mirka (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2014)
    Opinnäytetyön aiheena oli Co-existin matkapakettien analysointi ja tutkimus toteutettiin puolentoista vuoden aikana, vuosi 2013 - kesä 2014 aikavälillä. Tutkimus tehtiin juuri aloittaneelle yritykselle nimeltä Co-exist, ...
  • Shopping som en del av Helsingfors turistmarknadsföring 

    Packalén, Sofia (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2014)
    Detta lärdomsprov görs i uppdrag av Helsingfors stads turist- och kongressbyrå och har som syfte att undersöka samarbetet mellan turismen och detaljhandelsföretagen i Helsingfors. Undersökningens mål är att ta reda på vilka ...
  • Utveckling av verktyg som stöd för försäljning av bröllopsfest på Hotell Onni 

    Uddström, Lillemor; Forsblom, Carolina (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2014)
    Uppdragsgivaren för detta lärdomsprov var Hotell Onni. Hotell Onni är ett boutique hotell beläget vid kyrkotorget i Borgås gamla stad. Tjänsterna som hotellet har att erbjuda för sina kunder är övernattning, middag, ...
  • Utveckling av executive loungens tjänster på Hilton Helsinki Airport 

    Turunen, Nea (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2014)
    Lärdomsprovet är gjort på uppdrag av Hilton Helsinki Airport hotell. Skribenten gjorde sin arbetspraktik på hotellet och fick uppdraget då. Hotellet har en executive lounge. Hotellet är grundat år 2007. Det har aldrig förr ...

Näytä lisää