• 1.1.2015 uudistuneen palkkatuen merkitys sosiaalisessa yrityksessä 

      Lindholm, Tonja (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2016)
      Tämän työn tarkoituksena on käsitellä 1.1.2015 muuttuneen palkkatuen merkitystä sosiaalisten yritysten toiminnalle. Sosiaalisten yritysten tarkoituksena on tarjota työtä vaikeasti työllistyville henkilöille, kuten ...
    • 12th Convention of the International Confederation of Principals (ICP 2015) - kongressin osallistuja-tyytyväisyystutkimus 

      Tanner, Hanna (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2016)
      Opinnäytetyö on tehty toimeksiantona Suomen Rehtorit ry:lle. Suomen Rehtorit ry järjesti 3. – 6.8.2015 Helsingissä Finlandia-talolla 12th Convention of the International Confederation of Principals (ICP 2015) kongressin. ...
    • 4H-yhdistysten toiminnanjohtajien osaamiskartoitus 

      Pöllänen, Eveliina (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2012)
      4H-järjestö on Suomen suurin nuorisojärjestö. Lapsi- ja nuorisotyötä järjestössä suorit-tavat 4H-yhdistykset toiminnanjohtajan johdolla. Toiminnanjohtaja organisoi ja kehittää yhdistyksen nuorisotoimintaa 4H-järjestön ...
    • Adidas Suomi Oy: Brändikuvan rakentaminen markkinoinnin keinoin 

      Leinonen, Miira (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2015)
      Tämä opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Adidas Suomi Oy:lle syksyllä 2014. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää muotialan mielipidevaikuttajien mielikuvat Adidaksesta ja sen merkittävimmistä kilpailijoista. Vertailtaviksi ...
    • AKK Driver Academy - valmennusryhmän tuotteistaminen 

      Koivuluoma, Laura (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2011)
      AKK Driver Academy on Suomen virallinen autourheilun huippuvalmennusryhmä. AKK Sports Oy on valinnut siihen 14 lahjakasta kuljettajaa ja kolme kartanlukijaa. AKK Sports Oy:llä ei kuitenkaan yksin ole sellaisia resursseja, ...
    • Aktian palveluiden kehittäminen nuorille asiakkaille 

      Aladin, Stella (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2012)
      Aktia on viimeisen vuoden aikana tehnyt suuria panostuksia palvelun laadun parantami-seksi. Aktia lanseerasi uuden konttorikonseptin toukokuussa 2011 ja uusi verkkopankki otettiin käyttöön vuoden 2012 alussa. Korkea ...
    • Aktiivinen ja passiivinen sijoitusstrategia rahastoissa 

      Hepola, Mikko (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2014)
      Opinnäytetyössä käydään läpi sijoittamista yleensä, sekä sijoittamisen keskeisiä asioita, kuten tuottoa ja riskiä. Sijoitusinstrumenteista käsitellään rahastoja. Teoreettisen viitekehyksen perusteella verrataan aktiivisesti ...
    • Alepa-brändin rakentaminen kaupunkipyöräsponsoroinnin avulla 

      Tierto, Aviela; Saarela, Heidi (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2016)
      Opinnäytetyö selvittää, millä tavoin Helsingissä toukokuussa 2016 lanseerattujen kaupunkipyörien sponsorointi on vaikuttanut Alepa-brändiin. Toimeksiantajana toimi HOK-Elanto johon pääkaupunkiseudulla toimiva Alepa-lähik ...
    • Alhaisen korkotason vaikutus pankkien ansaintalogiikkaan Suomessa vuosina 2007-2015 

      Suomi, Viivi (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2016)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli tarkastella alhaisen korkotason vaikutuksia Suomessa toimivien talletuspankkien tulonmuodostukseen. Työ rajattiin koskemaan vuosia 2007-2015. Työn rajaus tehtiin edellä mainitusti, sillä ...
    • Alibaba.com sourcing guide for Finnish small and medium-sized enterprises 

      Lundell, Laura (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2017)
      The objective of this project-based thesis is to offer guidance for Finnish small and medium-sized enterprises (SMEs) about the use of Alibaba.com online marketplace in China-based sourcing, in the form of a guide. The ...
    • Alko Oy:n Yrityspalvelun toiminnan uudistaminen 

      Kareinen, Pia; Saraste, Jyri (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2013)
      Tämän opinnäytetyön tutkimuksen kohteena olivat Alko Oy:n Yrityspalvelun toimintatavat. Työn tarkoituksena oli kartoittaa Yrityspalvelun tämänhetkiset käytössä olevat toimintatavat ja selvittää, miten niitä pystytään ...
    • All Ice Myynti Oy:n sosiaalisen median markkinoinnin neljä vuodenaikaa 

      Haataja, Mia (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2017)
      Sosiaalinen media on reaaliaikainen, kaksisuuntainen viestimisväline. Tämän työn päätavoitteena oli tutkia, mitkä sosiaalisen median kanavat sopivat parhaiten All Ice Myynti Oy:n Ylläksen lomakohteiden markkinointiin sekä ...
    • Aloita yrittäjyys valmiista liiketoiminnasta : YVA-hankkeen arviointi 

      Turunen, Veijo (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2016)
      Tulevina vuosina Suomen yrityskannassa, erityisesti Pk-yrityksissä, tulee tapahtumaan paljon omistajien eläkkeelle jäämisiä. Osassa yrityksistä eläköityvä omistaja voi siirtää omistajuuden sukupolvenvaihdoksena perheen ...
    • Aloittavan yrittäjän apuväline budjetointiin ja rahoitukseen, kohdeyrityksenä Academic Designs 

      Saarenpää, Suvi (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2014)
      Uutta yritystä perustaessa yrittäjä tarvitsee paljon erilaista tietoa. Kaksi tärkeää osa-aluetta ovat budjetointi ja rahoitus. Tietoa niistä löytyy runsaasti, mutta sitä ei ole saatavilla keskitetysti aloittavalle yrittäjälle. ...
    • Aloittavan yrityksen henkilöstöjohtamissuunnitelma 

      Sävel, Leo (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2013)
      Tässä työssä tutkittiin henkilöstöjohtamista aloittavan yrityksen näkökulmasta. Tutkimuksen tarkoituksena oli tuottaa helposti käyttöönotettava produkti tukemaan aloittavan kohdeyrityksen toimintaa. Päämääränä oli selvittää, ...
    • Aloittavan yrityksen rahoitusvaihtoehdot ja kannattavuuden arviointi 

      Kinnunen, Tiina (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2011)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää millaisia erilaisia rahoitusvaihtoehtoja ja avustusmuotoja aloittavan yrittäjän on mahdollista saada sekä miten yrityksen kannattavuutta voi arvioida jo ennen sen ...
    • Ammattimainen myyntityö: Ensivaikutelman tekijät asiakaskohtaamisissa 

      Tapanila, Tuomo (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2016)
      Tämä opinnäytetyö selvittää, mistä muodostuu hyvä ensivaikutelma ja yhteys myyjän ja ostajan välille asiakaskohtaamisissa. Työn tarkoituksena on tuottaa myynnin ammattilaisille hyödyllisiä kehitysehdotuksia ja uusia ajatuksia ...
    • Analyysi kahden suomalaisen sähköyhtiön sosiaalisen median käytöstä 

      Zogijani, Premtim (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2017)
      Sosiaalinen media on muuttanut liiketoimtaa pysyvästi, mutta muutos näkyy eniten markkinoinnissa. Resurssien laittaminen sosiaaliseen mediaan on ehdotonta niin suurille, kuin pienille yrityksille pysyäkseen mukana kilpailussa. ...
    • Analyysi Marimekon strategioiden yhteensovittamisesta 

      Hassinen, Sarianne (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2017)
      Opinnäytetyössä perehdytään liiketoimintastrategian ja erityisesti kilpailustrategian yhtenäistämiseen toimitusketjun strategian kanssa. Tutkimuskohteeksi valittiin suomalainen muotitalo Marimekko, jonka liiketoimintaa, ...
    • Analyytikoiden sijoitussuositusten onnistuminen 

      Salminen, Sauli (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2016)
      Analyytikot ovat rahoitusmaailman ammattilaisia, joiden tehtävänä on analysoida pörssiin listautuneita yrityksiä ja antaa sijoittajille neuvoja ja suosituksia sijoituskohteiden suhteen. Analyytikoiden merkityksestä on ...